ေက်ာက္ပန္းေတာင္းအသင္း

ကိုယ့္ရင္ထဲက ဂီတ

အစမဲ့နိဒါန္း
”လူသားေတြရဲ႕ ဖန္တီးမႈ မ်ားစြာထဲမႇာ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အေကာင္းဆုံး ဖန္တီးမႈဟာ ဂီတျဖစ္တယ္”ဟု ဂ်ပန္ ႐ုပ္ရႇင္ဇာတ္ကား တစ္ကား၏ ဇာတ္၀င္ခန္းတစ္ခန္းတြင္ ေျပာသည္ကို အမႇတ္ရမိပါသည္။ ဂ်ာမန္ဒႆနပညာရႇင္ ႐ႈိပင္ေဟာင္၀ါကလည္း သူ၏ အႏုပညာ ဒႆနက်မ္းတြင္ ဂီတသည္ အစစ္မႇန္ဆုံး အႏုပညာပစၥည္း တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ေရးသားခဲ့ပါသည္။ ဂီတျဖင့္ ပညာေရး အေျခခံအုတ္ျမစ္ တည္ေဆာက္ေပးႏိုင္သည္။ ဂီတျဖင့္ လူတို႔၏ စိတ္ဓာတ္ကို ႏိုးေဆာ္ေပးႏုိင္သည္။ ဂီတျဖင့္ လူတို႔၏ စိတ္ထားကို ႏူးညံ့ေစသည္။ ဂီတျဖင့္ ယုံၾကည္မႈကို ဖြဲ႕ဆိုႏုိင္သည္။ ဂီတျဖင့္ ကိုးကြယ္မႈကို ပူေဇာ္ႏုိင္သည္။ ျမန္မာမႈနယ္ပယ္တြင္ ”မေလွ်ာ့မတင္း ေစာင္းႀကိဳးညႇင္း”စကား ရႇိပါသည္။  အမႈကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အစြန္း တရားမ်ား ေရႇာင္ရႇားႏုိင္ေရး အတြက္ ဂီတက ဘ၀လမ္းညႊန္မႈ ေပးႏုိင္ပါသည္။ ဂရိဒႆနပညာရႇင္ ေဟရာကလိုက္ကပ္က ဂီတတြင္ အသံအနိမ့္အျမင့္ ရႇိသကဲ့သို႔ ဘ၀သည္ အေကာင္းအဆိုး ေရာယႇက္ေနသည္။ ဘ၀ဆိုသည္မႇာ ေကာင္းမႈႏႇင့္ မေကာင္းမႈ ဟာမိုနီ ျဖစ္ေနသည့္ ဂီတျဖစ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။ လူတစ္ေယာက္၏ ဘ၀အစသည္ မိခင္၏ ၀မ္းၾကာတိုက္မႇ စသည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း သံသရာ႐ႈေထာင့္မႇ ၾကည့္လွ်င္ အစမဲ့နိဒါန္း ျဖစ္ပါသည္။

အလြမ္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ႏႇင့္ေတြ႔ဆုံျခင္း
သီခ်င္းေရးသည့္ ကိုေအာင္၀င္းႏႇင့္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ျခင္းသည္ အလြမ္းသီခ်င္း တစ္ပုဒ္ႏႇင့္ စတင္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕မႇ ကဗ်ာဆရာ ေနမင္းပိုင္စိုး(ပိုင္စိုးေ၀)က ”ကဗ်ာဆရာကိုယ္တိုင္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနရမည္”ဟု ေရးသားမိန္႔ဆုိခဲ့ပါသည္။ ဘ၀ကို ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ပမာ ေနထိုင္ ေနတတ္ေသာ ကဗ်ာဆရာ ခင္ေအာင္ေအးႏႇင့္ ေတြ႕စဥ္က သီခ်င္းေရးသည့္ ကိုေအာင္၀င္းအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏႇစ္ စက္တင္ဘာလသည္ ”ေ၀းခဲ့ၿပီး ပန္းခရမ္းျပာ” ေရးခဲ့သည့္ ကိုေအာင္၀င္း တစ္ေယာက္ ”ေ၀းခဲ့ျခင္းတစ္ႏႇစ္ျပည့္”လ ျဖစ္သည္ဟု သိရပါသည္။ ခင္ေအာင္ေအးက ကိုေအာင္၀င္း အမႇတ္တရ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ေရးထားေၾကာင္း ေျပာပါသည္။ ကိုေအာင္၀င္းသည္ ၀တၴဳတို၊ ေဆာင္းပါးႏႇင့္ သီခ်င္းအခ်ဳိ႕ ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ တကၠသိုလ္က ဒႆနိက ေဗဒဆရာတစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ သူနဲ႔ကိုရဲလြင္ ေရးခဲ့ေသာ ”ေ၀းခဲ့ၿပီး ပန္းခရမ္းျပာ”ႏႇင့္ ”ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႔ တဲငယ္ေလး” သီခ်င္းသည္ အဆိုေတာ္ ခင္ေမာင္တိုး သီဆိုခဲ့သည့္ ေအာင္ျမင္ေသာ သီခ်င္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္ခဲ့ပါသည္။ အဆိုေတာ္ မီမီ၀င္းေဖ သီဆိုသည့္ ”ပန္းကေလးမ်ား ႏိုးေနၿပီး” သီခ်င္းကိုလည္း ကိုေအာင္၀င္း ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။ ကိုေအာင္၀င္းႏႇင့္ စေတြ႕သည့္ ေနရာမႇာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဒႆနိကေဗဒဌာန စာၾကည့္တိုက္ထဲက စားပြဲတစ္လုံးမႇာ ျဖစ္ပါသည္။ လူခ်င္းေတြ႕စက သူ၏ ထုံေပေပ အမူအယာေၾကာင့္ သူကိုယ္တိုင္ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနသည္ကို ႐ုတ္တရက္ မသိ။ ႏႇစ္သက္ဖြယ္ဂီတ သူ႔မႇာ ရႇိေနသည္ဟုလည္း မထင္မိ။ သူရဲ႕ လက္ေရးစာမူ”ကြၽန္ေတာ့ရဲ႕ ထမင္းအိုးေလး”၀တၴဳတိုတစ္ပုဒ္ ဖတ္ရေသာအခါ ကိုေအာင္၀င္းဆီမႇာ ႏႇစ္သက္ဖြယ္ အႏုပညာ ရႇိမႇန္းသိရသည္။ သူေရးဖြဲ႕သည့္ ကဗ်ာအခ်ဳိ႕ႏႇင့္ သီခ်င္းစာသားမ်ား ဖတ္ရေသာအခါ ကိုေအာင္၀င္းႏႇင့္ ေတြ႕ဆုံရျခင္းသည္  သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ႏႇင့္ ေတြ႕ဆုံျခင္း ျဖစ္မႇန္း သိရသည္။ သီခ်င္းက အလြမ္းသီခ်င္း၊ ကိုေအာင္၀င္းသည္ အလြမ္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါသည္။


လူသားေတြရဲ့ ဖန္တီးမႈ မ်ားစြာထဲမႇာ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အေကာင္းဆုံး ဖန္တီးမႈဟာ ဂီတျဖစ္တယ္’ဟု ဂ်ပန္႐ုပ္ရႇင္ ဇာတ္ကားတစ္ကား၏ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခန္းတြင္ ေျပာသည္ကို .  .  .


ေ၀းခဲ့ၿပီ ပန္းခရမ္းျပာ
ကိုေအာင္၀င္းက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေဘး အင္းလ်ားကန္အနီး ကန္လမ္းထိပ္မႇာရႇိေသာ ခရမ္းျပာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နားက အေဆာင္မႇာေနစဥ္ အႏုပညာရႇင္မ်ားႏႇင့္ ခရမ္းျပာမႇာ ဆုံေလ့ရႇိသည္ဟု ဆိုပါသည္။ ”ဟိုတုန္းက ညေနခင္းမ်ား၊ ၾကည္ ျပာ ကန္ေဘးမႇာ၊ သံစဥ္၊ လိႈင္းခတ္၊ ေတးဖြဲ႕လြင့္ပ်ံ ေနတတ္စဥ္”၊ ကိုေအာင္၀င္း၏ ညေနခင္းမ်ားမႇာ သူေမြးဖြားရာ ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕ ပုပၸားေတာင္ညေနခင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနပါမည္။ သူေက်ာင္းတက္ခဲ့ေသာ မိတီၴလာေဒသ ေကာလိပ္၀န္း က်င္က မိတီၴလာကန္ ညေနခင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနပါမည္။ ခရမ္းျပာေဘးက အင္းလ်ားကန္ေရျပင္၏ ညေနခင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္ေနပါမည္။ ညေနခင္းဆိုသည္မႇာ တစ္ေန႔တာ ခြဲခြာခ်ိန္၏ အလႇဆုံးဂီတ ျဖစ္ပါသည္။ ညေနခင္း ကိုယ္တိုင္က အလြမ္းသီ ခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေနပါသည္။ ညေနခင္း တိမ္ေတာင္ခ်ိန္သည္ ေဆးေရာင္စုံဂီတ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုေအာင္၀င္း၏ ညေနခင္းမ်ားမႇာ ေရကန္ေဘးက ေရလႈိင္းသံႏႇင့္အတူ ဂီတလႈိင္းသံသည္ ဟာမိုနီ ျဖစ္ေနေပမည္။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေစေပမည္။ ေတးဖြဲ႕လြင့္ပ်ံေနစဥ္မႇာပင္ ေရလႈိင္းႏႇင့္အတူ ေမ်ာေနသည့္ ပန္းေဗဒါမ်ားက ကိုေအာင္၀င္း၏ ႏႇလုံးသားကို သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ဖြဲ႕ေစပါမည္။ ခိုနားရာ ကမ္းမဲ့ေနသည့္ ”ကမ္းမဲ့ေဗဒါ”မ်ားသည္ ကိုေအာင္၀င္းအား ကမ္းမဲ့အလြမ္းသီခ်င္း တစ္ ပုဒ္ ေရးဖြဲ႕ေစပါမည္။ ”ကမ္းမဲ့၊ ပန္း ေဗဒါမ်ား၊ ေရျပင္ေပၚမႇာ၊ မႇီရာ တည္ရာ၊ စြန္႔ေမ်ာလို႔ ေနေတာ့တယ္”

ေႂကြသြားတဲ႕ႏုပ်ဳိျခင္းမ်ား
”ေႂကြသြားတဲ့ ႏုပ်ဳိျခင္းမ်ား၊ ေလႇာင္ရယ္သံၾကားမႇာ၊ မတည္ၿငိမ္ ေသးခဲ့၊ ၿငီးေငြ႕၊ စိတ္ပ်က္ေနရစဥ္”၊ ကိုေအာင္၀င္း၏ ညေနခင္းမ်ားသည္ ႏုပ်ဳိေသာ နံနက္ခင္းေႂကြက် ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပမည္။ ငယ္ဘ၀က တြယ္တာခဲ့ရေသာ အရာမ်ားကို စြန္႔ခြာရ ေသာ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ေႂကြသြားေသာ နံနက္ခင္း၏ ေလႇာင္ရယ္သံကို ၾကားရသည့္ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ႏြမ္းလ်ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ဘ၀အေမာညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။မတည္ၿငိမ္ေသာ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ၿငီးေငြ႕မႈရသ ခံစားေစသည့္ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္ ႏုပ်ဳိစဥ္ကာလမ်ားကို လြမ္းေသာ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ အျပစ္မဲ့ အလြမ္းေျခရာမ်ားကို ျမတ္ႏိုးနာက်င္စြာ ေထြးေပြ႕ေနရေသာ ညေနခင္း ျဖစ္ေပမည္။ ”အျပစ္မဲ့၊ အလြမ္းေျခရာမ်ား၊ နာက်င္ေနသူရင္မႇာ၊ ထင္ က်န၊ တယုတယ၊ ေထြးပိုက္ေနခဲ့တယ္”။ လူတိုင္းမႇာ ငယ္ဘ၀မ်ား ရႇိၾကသည္။ ငယ္ဘ၀က တြယ္တာခဲ့ရေသာ အလြမ္းသီခ်င္းမ်ား ရႇိၾကသည္။ ေႂကြသြားေသာ ႏုပ်ဳိျခင္းမ်ားအတြက္ ငယ္ဘ၀က အလြမ္းသီခ်င္းႏႇင့္ ေပ်ာ္ပါးတတ္ၾကပါသည္။

တစ္ခါတစ္ရံမႇာ အိပ္မက္လို
ကိုေအာင္၀င္း၏ စြန္႔ခြာခဲ့ရေသာ ငယ္ဘ၀က ပုပၸားညေနခင္းမ်ားသည္ အိပ္မက္ပမာ ျဖစ္ေနၾကေပမည္။ ကိုေအာင္၀င္းက ကမ္းမဲ့ေဗဒါပမာ ငယ္ဘ၀ကို စြန္႔ေမ်ာခဲ့ၿပီ။ လြမ္းေမာဖြယ္ ေႏြပုပၸားမ်ားသည္ ပန္းခရမ္းျပာ အိပ္မက္မ်ား ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ”ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ပန္း ခရမ္းျပာေရ၊ တစ္ခါတစ္ရံ၊ အိပ္မက္လို၊ ပင္ညဳိညဳိရိပ္ေတြ ျမျမက္ စိမ္းစိမ္းေတြ၊ ဘယ္ဆီမႇာလဲ၊ မသိေတာ့ပါ”။ လူေတြ၏ ရင္ထဲမႇာရႇိေနေသာ အိပ္မက္သည္ အတိတ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အနာဂတ္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ေအး ခ်မ္းတည္ၿငိမ္သည့္ ပင္ညဳိညဳိ အရိပ္မ်ားႏႇင့္ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ ႐ႈ႕ေမ်ာ္ခင္း ျဖစ္သည့္ ျမျမက္စိမ္းစိမ္းမ်ားသည္ အတိတ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အနာဂတ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ အတိတ္ကို ေမ့ေလ်ာ့ၿပီး အနာဂတ္ ေပ်ာက္ဆုံးေနသူမ်ားရဲ႕ ကမ္းမဲ့ ပစၥဳပၸန္ကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕ေလသလား၊ ကိုေအာင္၀င္းေရ၊ အိပ္မက္လိုပဲ လြမ္းမိပါရဲ႕။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မနက္ျဖန္ရက္မ်ား
ဖြင့္မၾကည့္နဲ႔ဟု ေျပာၿပီး လက္ေဆာင္ေပးလုိက္ေသာ ေသတၲာတစ္ လုံးရႇိသည္။ ဖြင့္ၾကည့္မိေသာအခါ ေသတၲာထဲက ပ်ံထြက္သြားေသာ အရာမ်ား မကုန္ဆုံးမီ ကမန္းကတန္း ပိတ္လိုက္သည္။ ေသတၲာထဲမႇာ က်န္ရစ္ေသာ အရာဆိုသည္မႇာ ”ေမွ်ာ္လင့္ ျခင္း”ျဖစ္သည္။ ဘ၀ဆိုသည္မႇာ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းတစ္ခုျဖင့္ အသက္ရႇင္ၾကရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ လူတို႔ အသက္ရႇင္သန္ေနသေရႊ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ရႇိေနပါသည္။ ယုံၾကည္ခ်က္ကို လက္မေလ်ာ့ပါနဲ႔ဟု ကိုေအာင္၀င္းက ဖြဲ႕ႏြဲ႕ခဲ့ပါသည္။ ”ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မနက္ျဖန္ ရက္မ်ား၊ အဆင္မေျပႏိုင္ေသးခင္၊ ယုံၾကည္တမ္းတ၊ အသိစိတ္ လမ္းေလ်ာက္ ေနျဖစ္စဥ္”။ ဘ၀ျဖစ္တည္မႈ ဒႆနပညာမႇာ အသိစိတ္ရႇိသူ လူသားသည္ လြတ္လပ္စြာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ႏႇင့္တာ၀န္ယူမႈျဖင့္ အျပဳအမူမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ၾကရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ အသိစိတ္ မရႇိေသာ သက္မဲ့ပစၥည္းပမာ ျပဳမူေနထိုင္ပါက လြတ္လပ္မႈႏႇင့္တာ၀န္ယူမႈ မရႇိသူ ျဖစ္မည္။ မ်က္ႏႇာ ေပ်ာက္ဆုံးေနသူ ျဖစ္မည္။ စစ္မႇန္ေသာ ဘ၀ျဖစ္တည္မႈျဖင့္ ေနထိုင္သူ မျဖစ္ႏိုင္။ ကိုေအာင္၀င္းက အသိစိတ္ လမ္းေလ်ာက္ေနျဖစ္စဥ္ စစ္မႇန္ေသာဘ၀ ျဖစ္တည္မႈျဖင့္ ရည္ရြယ္ရာသို႔ လက္မေလ်ာ့တမ္းခရီး ဆက္ၾကဖို႔ ေရးဖြဲ႕ပါသည္။ ”စခန္းမဲ့ နားခိုရာလည္း၊ ဘယ္ဆီဘယ္မႇာ၊ ရည္ရြယ္ရာကို၊ ခုထိ၊ လက္မေလ်ာ့ ႏုိင္ဘူးကြယ္”

စခန္းမဲ့နားခိုရာ
”ကူးရင္ျမဳပ္မယ္၊ ရပ္ေနရင္ ေမ်ာပါသြားမယ္”ဟု သစ္တုံးပမာ တရား၌ ဗုဒၶက မိန္႔ဆိုခဲ့ပါသည္။ သံသရာ၀ဲၾသဃတြင္ လူသားတို႔သည္ နစ္ျမႇဳပ္သြားၾကသည္။ ေမ်ာပါသြားၾကသည္။ ကူးလည္း မကူး၊ ရပ္လည္း ရပ္မေနမႇသာ သံသရာက လြတ္ေျမာက္ ပါသည္။ လြတ္ေျမာက္မႈ ဆိုသည္မႇာ မည္သည့္ ဟိုဖက္ကမ္း သည္ဖက္ကမ္းေတြ မကပ္ဘဲ ရည္ရြယ္ရာ သမုဒၵရာ အထိ ေရာက္ေစသည့္ ကမ္းမဲ့ေဗဒါ ပန္းခရမ္းျပာ ျဖစ္ေလမလားဟု ေတြးမိပါသည္။ ”ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ပန္းခရမ္းျပာေရ၊ ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ေ၀းခဲ့ၿပီ”နာက်င္ျမတ္ႏိုးစြာ ေ၀းခဲ့ပါၿပီ။ ေပ်ာ္ရႊင္နာက်င္စြာ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီ။ စခန္းမဲ့ နားခိုရာဆိုသည္မႇာ လြတ္ေျမာက္မႈ သေကၤတလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ ဒုကၡကို သိျခင္းသည္ ဒုကၡမႇ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ နာက်င္ဆင္းရဲမႈကို သိျခင္းသည္ လြတ္ေျမာက္မႈ ခ်မ္းသာၿငိမ္းေအးျခင္း ျဖစ္ေပမည္။

ကိုယ္႕ရင္ထဲက ဂီတ
”သန္႔စင္စြာ ေနလိုျခင္းနဲ႔ ရင္းႏႇီး႐ုံ၊ မိုးမခေတာထဲက တဲငယ္ေလး၊ သီခ်င္းသံေတြနဲ႔၊ တဲငယ္ေလး၊ အလင္းလာလမ္းမႇာ၊ အေစာဆုံး ႀကိဳဖို႔ရာ၊ ဟန္ေဆာင္သူမ်ားနဲ႔ ေ၀းကြာဖို႔၊ ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႔ တဲငယ္ေလး”ကို ေအာင္၀င္း၏ ျမက္ခင္းစိမ္းနဲ႔ တဲငယ္ ေလး သီခ်င္းစာသားထဲမႇ စကားလုံး အခ်ဳိ႕ ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္ျခင္းသည္ သန္႔စင္စြာ ေနလိုျခင္း ျဖစ္ေပမည္။ အျပာေရာင္ညကို ေက်ာခင္းၿပီး လႏႇင့္ ၾကယ္ကို အပ်င္းေျပ ဖိတ္ေခၚတတ္ေသာ ကိုေအာင္၀င္း၏ဘ၀၌ အဆိုး အေကာင္းေတြ ေတြ႕ခဲ့ရေပမည္။ အဆိုးႏႇင့္အေကာင္းသည္ ဂီတသံစဥ္ အနိမ့္နဲ႔အျမင့္ ျဖစ္ေနေပမည္။ ကိုေအာင္၀င္းကိုယ္တိုင္ ေရြးခ်ယ္ခဲ့သည္မႇာ သူ႕ရင္ထဲက လြတ္လပ္မႈ ဂီတ ျဖစ္ေပမည္။ သူျပန္ေပးခဲ့သည္မႇာ ၿငိမ္း ခ်မ္းမႈ အလြမ္းသီခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ လြတ္လပ္မႈႏႇင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈသည္ သူ ရည္ရြယ္ရာ ျဖစ္ပါသည္။ သူရည္ရြယ္ရာသည္ အနာဂတ္ကို ပိုင္ဆိုင္သည့္ ပန္းခရမ္းျပာ လူငယ္မ်ား၏ အိပ္မက္ ျဖစ္ပါသည္။ လူငယ္မ်ားသည္ သတၲိရႇိရႇိ ပြင့္လာသည့္ ပန္းပြင့္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု သူ၏”ပန္းကေလးမ်ား ႏိုးေနၿပီ” သီခ်င္းတြင္ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ပါသည္။

အဆုံးမဲ႕နိဂုံး
ဒဂုံတကၠသိုလ္ ဒႆနိကေဗဒ အၿငိမ္းစားပါေမာကၡ ဌာနမႇဴး ဆရာမႀကီး ေဒၚရီရီျမင့္က ကိုေအာင္၀င္းဆုံးသည့္ သတင္းၾကားရေသာအခါ သူ၏ သားငယ္က ငိုေႂကြးေနသည္ဟု ေျပာျပပါသည္။ သားငယ္က ကိုေအာင္၀င္းႏႇင့္ ကိုေအာင္၀င္း သီခ်င္းကို ျမတ္ႏိုးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုေအာင္၀င္း အေၾကာင္းေတြးရင္း ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ ေတြ႕ဆုံခဲ့သည္ ေနရာကို သတိရမိပါသည္။ ဒဂုံတကၠသိုလ္ ဒႆနိကေဗဒဌာန အေဆာက္အအုံ အနီးရႇိ ”သံေယာဇဥ္”ကေဖးမႇာ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ”သံေယာဇဥ္”ေဘးက ပင္လယ္ကဗီြးပင္မ်ား ယိမ္းႏြဲ႕ၿပီး အလြမ္းသီခ်င္းတစ္ပုဒ္ သီဆိုေနၾကသည္။ ဗင္းဆင့္ဗင္ဂိုး၏ ပန္းခ်ီကားထဲက ပင္လယ္ကဗြီးပင္ စုတ္ခ်က္မ်ားပမာ ဂီတသံစဥ္မ်ားျဖင့္ အလြမ္းသီခ်င္း ျဖစ္ပါသည္။ ကိုေအာင္၀င္းက တကၠသိုလ္ ဒႆနဆရာ ဘ၀မႇ အနားယူၿပီး ေက်ာက္ပန္းေတာင္က ပုပၸားေတာင္ရိပ္မႇာ လူငယ္ေတြကို ဒႆနစကားမ်ား ေျပာျပေနသည္ဟု ဆိုပါသည္။

ကိုေအာင္၀င္းသည္ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အေကာင္းဆုံး ဂီတကို ဖန္တီးသူ ျဖစ္ပါသည္။ ေလာကကို ဂီတျဖင့္ ေမတၲာျပခဲ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာ လူငယ္မ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာေဗဒါမ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေန ပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာ အိပ္မက္မ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာဂီတမ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာ အနာဂတ္မ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာ ယုံ ၾကည္မႈမ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ပန္းခရမ္းျပာ ရည္ရြယ္ရာမ်ား ရႇိေနသေရႊ႕ ကိုေအာင္၀င္း ရႇိေနပါသည္။ ေ၀းခဲ့ၿပီ၊ ဆိုေပမယ့္၊ မေ၀းခဲ့ပါၿပီ၊ ပန္းခရမ္းျပာ၊ ကိုေအာင္၀င္း ေရ . . . ။

Written by ဆန္းထြန္းေသာင္။ မူရင္းလင့္သုိ႔ –

Advertisements

January 9, 2011 - Posted by | ေက်ာက္ပန္းေတာင္းသတင္း |

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: